Ik ben Kaatje

Mijn foto
Ik ben ik. Ik ben dol op mijn leven, maar ik vind het leven ook best wel een uitdaging. Mijn hoofd zit vol, bomvol. Ik denk met een snelheid sneller dan het licht. Bloggen is mijn uitlaatklep. Bovendien vind ik mezelf belabberd in mijn contact met mensen, hoewel ik het volgens mijn medemens best aardig doe hoor. Bloggen helpt mij in het kunnen meedraaien in de echte wereld. Een oefenplekje. En dan vind ik het ook nog eens heerlijk om te schrijven. Mijn boek zou allang in de winkel hebben gelegen, uiteraard, maar ja, ik heb het zo druk...

dinsdag 14 juni 2016

Ondersteboven achterstevoren

De kinderen hadden twee extra vrije dagen. Iets met studiedag en margedag. En dus heb ik eens gek gedaan. Een paar dagen naar een vakantiepark...

Na de laatste keer dat ik met de kinderen in een vakantiepark was, had ik me voorgenomen om dat nooit, echt NOOIT meer te doen. Jongste was net vijf maanden en werd elke ochtend al om 5u wakker. Het matras was niet bepaald slaapbevorderlijk. We deelden ons huisje met de familie mug (die altijd mij moest hebben!). En als hoogtepunt lag oudste als krijsende peuter midden in het restaurant. Mijn ex begon na jaren te zijn gestopt op dag twee weer met roken. Need I say more? Maar ja, de kinderen zijn inmiddels ouder en ik een stuk relaxter dus het leek me een nieuwe poging wel waard.

Wat ben ik blij dat ik niet meer eindeloos veel beren op de weg zie, maar dingen gewoon doe! We hebben een paar hele leuke dagen gehad in Slagharen. Het huisje was knus en precies goed qua grootte en inrichting. Het park was ook super. We vergeten maar even het eten van de eerste avond... zelfs in een bejaardentehuis smaakt het nog beter.
En ook al was vriend gesloopt van zijn 60-urige werkweek ervoor, was ik gesloopt van het zwanger zijn en was jongste ziek met 39 graden koorts, oudste was zoals altijd 'unstoppable' en we hebben alles gedaan wat we wilden doen. Achtbaan in, achtbaan uit, ponyrijden, glijbaanroetsjen, autootjes rijden, voetballen (geen dag zonder voetbal voor oudste), treintje hier, kabelbaantje daar. En dat alles keer twee. Of drie. Of vijf voor vriend en oudste die maar niet genoeg kregen van het ondersteboven te worden rondgeslingerd.

Weet je, je kunt naar Bali vliegen, naar Zuid-Frankrijk rijden, met de boot naar Engeland, allemaal hartstikke leuk en spannend. Maar voor jonge kinderen is een paar dagen van dit ook al leuk en genoeg voor mooie herinneringen. De rest kan altijd nog...

1 opmerking:

  1. Daar zijn wij ook eens geweest..maar daar heb ik hele andere herinneringen aan. Een vreselijk krap tweepersoonsbed in de woonkamer wat scheef liep, een lavet ..kamertjes waar je eerst de deur dicht moest doen voordat de ander er in kon. Wij zijn na 1 dag gillend naar huis gegaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen